okurkovo krabí

já už asi budu psát jenom o jídle. mě to prostě baví. venku je všelijak, člověk by si neměl stěžovat na počasí, nevíme, co nás čeká za pár let. ale je fakt, že v létě jsem víceméně pořád venku a já pak raděj píšu o tom, co jsem venku viděl a zažil. teď sedím doma a obědvám chleba s paštikou z kachních jater s pomeranči, což zní honosně, ale koupil jsem to asi za dvacku. k tomu sklenka červeného, která provázela i moje včerejší příspěvky. k tomu si čtu, k čemu je dobrý sezamový olej. sezam je prastará kulturní plodina a já jsem objevil v kaufu zlevněný olej, proto se oň zajímám. kvalitní na spermotvorbu, jasná věc, piju to po litrech. samý dobrý věci. k tomu jsem tam okukoval mořský plody, měl jsem na něco takovýho chuť. nakonec jsem koupil platýza, toho můžu doporučit. a taky jsem objevil recept, kterej mě zaujal v souvislosti s právě sezamovým olejem. mělo by se do toho koupit krabí maso, ale já si vystačím s falešnejma krabíma tyčinkama.
takže začíná advent, začíná zima a já doporučuju ořechy, ryby a oleje.
a tady je ten recept:

japonský salát okurkovo - krabí

Tento salát je velmi jemný a chutný, i když poněkud nezvyklý.
4 okurky, nakrájené na tenké plátky, neoloupané
1 polévková lžíce soli
1 konzerva krabího masa (cca 180g)
Zálivka:
1/2 lžíce sezamového oleje
1/4 hrnku lehké sojové omáčky
1/8 hrnku octa z rýžového vína (pokud neseženete, lze nahradit vinným octem)
Okurky smícháme se solí, dáme do cedníku a necháme vodu se solí odkapat, což trvá asi 45 minut. Odkapané okurky smícháme s krabem. Zálivku připravíme smícháním ingrediencí. Promícháme zálivku se směsí okurek a kraba a podáváme.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor