Řeky Babylonu aneb Jak jsem needitoval Wikipedii

Na začátku toho bylo, že jsem si pustil rastafariánské zpěvy s bubny v podání skupiny Wingless Angels. Jedenáctým zpěvem na albu je Rivers of Babylon, známá píseň od Boney - M. Díky tomu málokdo tuší, že text je napsaný na základě biblických Žalmů a vypráví o babylonském zajetí Židů v 6. století před Kristem. Hledal jsem si k tomu nějaké informace. Na Wikipedii je mimo jiné seznam dalších verzí této písně. Co v tom seznamu ale chybí, je píseň Karla Gotta Babylon z roku 1979. A to je tam, kromě mnoha reggae verzí uvedená i parodie chorvatské skupiny Vatrogasci (Hasiči)!!! Jak mohli Karla vynechat?!?! Rozhodl jsem se slavnostně, že v tomto případě je mou národně - vlasteneckou povinností nedokonalou encyklopedii editovat.
Inu, příběh je bez pointy, páč mě samozřejmě odradilo ověřování IP adresy a vůbec jakákoli registrace. Takže zatím bez Gottovy písně ne o zajetí babylonském, ale o marnosti babylonské věže, což taky není marné téma.
Jinak zajímavý video Karla Gotta je tohle, páč v něm vidíme Karla hrát na kytaru!


Ale o co tady původně šlo, jsou Wingless Angels. Udělejte si chvíli klidu a zaposlouchejte se. Na videu je jiná píseň od Wingless Angels:


A tady je původní verze Rivers of Babylon od The Melodians:


Na vás už jen je, abyste si našli na internetu text a učinili svému srdci radost tím, že si ji párkrát přezpíváte s sebou. Ať už meditativní rastafariánskou verzi nebo jamajskou popovou...



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor