Místo poznámek k výletu

Poznámky k výletu nebudou, páč nebyl výlet. Teda byl, ale provedli ho jen Brada se Srnkou. Brada je snad jedinej člověk, kterej určitě nepotřebuje program Antisádlo. Já jsem místo toho volil domácí odpočinek, četbu detektivky s Mikem Faradayem a nakonec i sledování dokumentů.
V televizním programu mě totiž zaujal dokument o nosálech, medvídkovitých šelmách, které obsazují vysoké příčky v mém žebříčku oblíbenosti zvířat. Nejvíce se mi líbí nosálové červení, ale tento dokument byl o nosálech bělonosích, zvaných také bělohubí. A tito nosálové v dokumentu žijí v poměrně těžkých podmínkách pralesa v Kostarice, kde je 5 měsíců sucho a kde najít potravu není úplně jednoduché. Nosáli mají kliku, že svým čenichem vyšťourají kde co, ať už želví vejce z písku nebo sklípkana z ďoury. Ale velkým nepřítelem pro ně jsou opice malpy. Nosálí samice si totiž staví hnízda ve stromech a tam jejich mláďata právě napadají malpí samci a žerou je. Nosálí populace je tak ohrožena. Život v přírodě je drsný a každá změna počasí nebo zásah člověka má okamžitý účinek na křehkou rovnováhu prostředí. Dokument nabízel jen málo veselý pohled na realitu nosálího žití.
U telky jsem zůstal a díval se na další dokument. Tentokrát potěcha pro oko milovníka turistiky. Německý dokument o Česko - saském, z jejich pohledu Sasko - českém Švýcarsku nabízel spoustu krásných záběrů na skalní města v této pozoruhodné přírodní oblasti. Zaměření na německou část přineslo informace o místech, která jsem ještě nenavštívil, což bych měl rozhodně udělat. Pevnost Königstein, původně česká, je poměrně známá, ale o zámku Weesenstein jsem v životě neslyšel.
Pak ještě přišel další dokument, tentokráte české produkce, a to z cyklu Rajské zahrady. O Kuksu. Kuks je krásné místo a také zcela jistě skýtá potěchu pro oko. Bohužel české dokumenty liší od těch zahraničních potřeba co nejvtipnějšího průvodce a komentáře. Josef Polášek s Arnoštem Goldflamem jsou sice mistři humoru, ale jejich snahy o bodro - poučnou humoresku mě odradily po třech minutách.
Tak jsem si připravil maté a šel psát tenhle článek, kterej měl bejt původně poznámkovým přehledem ke článku o výletu z Panenského Týnce do Pozdně.
Snad se brzy začne dít něco, o čem bude potěcha psát.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor