Džňánovej blázinec

"To není  normální blázinec," pravil Mistr. "To je džňánovej blázinec!"

Přitom ten den nastal docela hezky. Vedle mne tiše dýchal z peřin vystrčený nosík slečny Há a já šel udělat grejík. Zakousli jsme koláč. V práci mě čekal "chlebový dort" slavící kolegyně a ani jinak nic nepříjemného. Ale na papírku už se mi hromadily poznámky. Doma jsem zapnul Chrochtu a už jsem to řešil. Dva emaily kvůli nové práci, dva kvůli fotbalovým turnajům, dva kvůli hudební akci. Pěkně rozděleno. Jeden telefonát bůhví od koho, jeden od kamaráda, kterej sice nemá, ale půjčí mi na dluh v bance! Pak další věci okolo peněz. Telefonát domácímu, řešení odchodu spolubydlícího, nedoplatku za elektřinu (ten mám zaplatit z dluhu za nájem, ale to neznamená, že přestanu dlužit za elektřinu; navíc si stejně na ten dluh z nájmu musím půjčit), pak šokující zjištění, kolik že budeme doplácet za vyúčtování služeb. Opět telefonát s domácím, ujasnění průseru s topením a jednotlivých položek. Prý se vše zvedalo o stovky procent. Kdy se zvedne moje výplata o stovky až tisíce procent?
Uklidňuju se fotbalem, lahváčem, cigárkem a rohlíkem s pomazánkou. Bohemka to řeže, ale Baník dá gól. Meju nádobí. Obvyklá relaxace mi dnes nejde od ruky. Došly ty pěkné velké houbičky a mám tu ty malé zmetky, které jsem koupil, když jsem byl v Lidlu s Lídou a ona mi půjčila na ten nákup.  Meju i sporák.
Rozhoduju se vyplnit si daňové přiznání. Asi mělo být do konce března, ale já měl pocit, že někdo někde říkal, že já mám čas do konce dubna. Asi chiméra. Nevadí. Patlám se v papírech a počítám čísla. Vychází mi, že mám platit desítky tisíc. Pitomost. Musím se s někým poradit. Zítra někomu zavolám. Napíšu další emaily. Odnesu mámě mast. To všechno, až se vrátím z práce. Jestli to tam přežiju. Slečna Há mě drží nad vodou. Po icq. Musím si skočit na jedno. Pak ještě navážím čaj, zítra prodej. Po týdnu! Pak půjdu spát. Spánkem spravedlivých....

Džňána jóga je stezkou poznání sama sebe, naší božské podstaty, ryzího vědomí. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor