Pivní speciál

Mám zálibu v dobrém pivu. Není mi potřeba vypít dvacet desítek gambrinusů či jiných starohnusů, je mi třeba cítit chuť dobrého piva. Mám rád, když pivo voní chmelem a sladem, když je husté ke kousání a hořkosladké jak život sám. Mám rád piva tmavá i polotmavá, nepasterovaná a nefiltrovaná, dvanáctky i čtrnáctky. Mám radost, že v Čechách rostou jak houby po dešti minipivovary a že kromě nadnárodních chemoeurozávodů jsou v Čechách i střední a malé pivovary, které dodávají lidem s chuťovými buňkami originální pivo.
 Vhodná příležitost o tomto psát se naskytla loni při návštěvě pivního festivalu v Praze Letňanech. Ale to jsem ještě nepsal blog. A nechci psát pokaždé o každém půllitru, který kde vypiju.
Ale tenhle víkend jsem si opravdu pivních speciálů užil. V pátek na Žižkově v hospodě U Sadu. Se Žemlou a Mílou Jarešů. Tam jsem začal Svijanským Mázem. Je to velice chutná jedenáctka, nedávno jsem měl doma kartón lahvových a moc příjemně jsem si popil. Ale chuť mi velela přejít k pivům tmavým. Náchodský Primátor má širokou nabídku druhů piva. V pátek točili U Sadu mimo jiné i English pale Ale, což má vlastně být světlý ležák, ale je to matoucí, protože je polotmavý. Je to čistá dvanáctka (5% alkoholu), chmelem vonící, nahořklá, lahůdková.
Dalším pivem, které jsem ochutnal, byl Klostermann třináctka z pivovaru ve Strakonicích. Se strakonickým Nektarem nemám zřejmě nejen já nejlepší zkušenosti, ale tohle pivo bylo dobré. Sladší než náchodský English a také silnější.
Posledním pivem v pátek na Žižkově byla speciální osmnáctka z pivovaru Kout na Šumavě. Byla vynikající, ale trochu mi zamotala jazyk.
V sobotu jsem byl v Ústí nad Labem. Pil jsem ústecká piva, na která si už skoro dvacet let nemůžu zvyknout. Desítka Březňák byla na Hnátě hnusná jako cokoli, co se kdy na Hnátě točilo, jedenáctka Zlatopramen U Vlka nijaká nevýrazná, ale tamtéž dvanáctka Březňák byla opravdu dobrá. Škoda, že dolní část trávicí soustavy mého organismu velkobřezenské pivo příliš nesnese....
Lahůdku ochutnal jsem v neděli. Jen náhodným brouzdáním po internetu narazil jsem na překvapivou informaci, že v relativní blízkosti Slaného byl otevřen nový minipivovar s restaurací. V neděli se naskytla příležitost nové pivo vyzkoušet. Restauraci musíte hledat v Mutějovicích, vesnici na Rakovnicku, v údolí pod Rovinou, na které jsou prastará hradiště se známými kounovskými kamennými řadami. Tedy nedaleko Krušovic. A mohli by se krušovicko - heinekenovští od Poddžbánského pivovaru učit. To, co má pivo mít. Chmelovou vůni, hořkosladkou chuť (ne kyselou jako Krušovice nebo Gambrinus), navíc je nefiltrované a je prostě výborné. Třicet kilometrů od Slaného. To je krásné.
Tak se těším na další zážitky s dobrým a kvalitním českým pivem.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor