Pranostiky

Zamýšlel jsem se nad současným počasím. Nejprve jsem chtěl vyrazit do ulic a demonstrovat za zrušení sopek, které svými explozemi způsobují mraky a déšť. Pak jsem zase moudře pokyvoval hlavou a říkal: "To víte, ledoví muži...a pochcaná Žofka...mééé," a radostně jsem pomekával, jak to pěkně vychází. Čtyři dni po Žofii mě přechází humor. Je normální, aby 19.5. byla zima jak v márnici a zuřily povodně?
Vzal jsem si na pomoc pranostiky. Staletá pozorování přírodních jevů mají stále co říci i v dnešní době, kdy nám vlastně hrozí jakési nejprve oteplování, teď globální zmatek. A za který si ještě navíc prý můžeme sami svinstvem, které produkujeme. Ačkoli to vypadá, že příroda si hmyzu včetně lidí příliš nevšímá a zesiluje svůj tlak na povrch planety, některé pranostiky sedí až neuvěřitelně přesně.
Vyšla pranostika o sv. Jiřím a vylézajících hadech a škorpiónech. 24. 4. bylo opravdu teplo. A co květen? Z poctivého přečtení skoro stovky pranostik týkajících se květnu mi vyplývá, že:
1/ Je vlastně dobře, že prší, protože je pak dobrá úroda a taky suchý červen (Co na to Medard?),
2/ Ale že to nedělá dobře vínu (tedy i konopí?) a ovoci.
3/ Taky prý je na úrodu dobře, když prší v noci na prvního máje, tedy o Svátek čarodějnic.
4/ Ledoví muži letos opravdu vyšli exkluzivně. Ta zima v pátek na Bonifáce prolézala až na kost....
5/ Podle všeho by se mělo udělat hezky na Urbana, to je 25.5., tedy v úterý. Je to důležité pro úrodu. Tak nevím. Pavel Karas před hodinou v televizních zprávách moc optimistický nebyl.
Jinak květen je takovým odrazem září, tedy je-li deštivý květen, bude zřejmě i září. Potěš nás Pánbůh každopádně!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor