Lounské vábení

Louny mají krásné historické centrum, které by si měli prohlédnout všichni odpůrci revitalizace centra slánského, a v divadle jako ředitele a šéfa kultury Vladimíra Drápala, zvaného Lábus, který je milovníkem undergroundu a bigbítu a který vždycky pozve do Loun nějakou zajímavou kapelu.
Lounské vábení je každoroční akce pro lounské obyvatelstvo. Hlavní program se odehrává na náměstí, rocková scéna pak někde stranou, letos konkrétně přímo v ulici u divadla.
Na hlavní scéně jsem si odpoledne vychutnal zpěváka, kterého poslouchám od dětství a který mě ještě neomrzel. Luboš Pospíšil se představil ve vynikající formě, hrál písničky staré i nové a skvěle ho doplňovala kapela ozdobená krásnou dredatou bubenicí.
Záběry z Lounského vábení nemám k dispozici, ale našel jsem na youtube třeba tohle:


Pak jsem se přesunul na vedlejší scénu, kde kamarádi popíjeli pivko namísto toho, aby si vychutnali kvalitní muziku jako já. Zkoušeli si poslechnout Vlastu Třešňáka, ale moc je nezaujal. Tak jsem je zastihl u piva a šli jsme si poslechnout kapelu Echt! Skupina, která odkazuje na staré vojácké písničky a vyznává atmosféru drsných soubojů na život a na smrt nás uchvátila. Jednoduché rytmy a deklamovaný zpěv Karla Malíka nás strhl. Byli skvělí!


Pro nás byli Echti hvězdou večera, ale opravdová hvězda měla hrát až večer: Hudba Praha naprosto zaplnila prostor v ulici vedle lounského divadla a předvedla velice dobrý výkon. Uvědomil jsem si, že za ta léta, co sleduju českou rockovou scénu, jsem Hudbu Praha naživo neviděl. Teď jsem si ji naplno vychutnal.


V noci jsme jeli domů taxíkem, takže se nám vykompenzovalo to, že akce byla zdarma. Ale byli jsme spokojeni. S muzikou, s počasím, s pivkem i jídlem. Díky Lábusi, díky Louny!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor