Z plebejské kuchyně

Všechna tato jídla jsme si dělali se slečnou Há v posledním týdnu a moc nám chutnala. Nejsou to nijak výjimečné a originální recepty, je to jen doklad obyčejné stravy jako lehký protiklad k módě perfekcionistických šéfkuchařů a nazdobených miniaturních porcí v restauracích, které jsou in. Jsou to jídla našich životů, vařená po práci, s málo penězi a z obyčejných surovin, bez lanýžů, telecího a zvěřiny.

Surimi se šunkou a sýrem v trojobalu

Tyčinky surimi jsou oblíbený prefabrikát nahrazující lososy, mečouny a humry v plebejských kuchyních. Můžete je zkusit třeba takhle: Každou tyčinku zabalíte do plátku šunky, eidamu a pak do klasického trojobalu. Smažíme na řepkovém oleji a podáváme s brambory ve všech možných úpravách. Tatarku by nám samozvaní gourmeti nejraději zakázali, ale my si ji k tomuto pokrmu dáme rádi.

Kuřecí nugetky v pivním těstíčku

Těstíčka jsou oblíbenou náhradou výše zmíněného trojobalu. Použití piva v takovém těstíčku ničemu neškodí, ba právě naopak. Těstíčko připravíme takto: V misce rozšleháme vejce se solí, pepřem, případně i jiným kořením, přidáme lžičku prášku do pečiva, přisypeme čtvrt kila mouky (necelý půllitr, pokud nemáte váhu) a půlku lahváče světlé desítky. Těsto pěkně vymícháme a necháme odpočinout v ledničce. Poté v něm namáčíme kousky kuřecího (ale třeba taky jiného masa, výše zmíněné surimi, tvrdý sýr, cibuli a další možnosti dle fantazie, stavu ledničky a peněženky). V těstíčku namočené kousky smažíme na pánvi v horkém oleji a opět podáváme s libovolnou variací na téma brambory, přílohami typu tatarka, dresink, kečup a taky třeba s nějakým salátem, jako například:

Variace na zelný salát

Já měl zrovna v ledničce kromě zelí ještě sýr niva. Takže je to jasné, nakrájet, promíchat. Přidal jsem arašídy, opepřil, posypal oregánem a zalil rostlinným olejem.

Buřty na pivu

Buřty na pivu zná každý. Opět záleží na tom, jak je zrovna zásobená vaše lednička. Já je včera udělal takto: smíchal jsem čtvrt litru černé krušovické desítky se dvěma lžícemi kečupu, osolil, opepřil a přidal tymián. Při rozmíchávání kečupu v pivu musíte dát pozor, aby vám pivo nevypěnilo. Nalil jsem směs do pekáčku, rozkrojil buřty na půl a vložil na pivo s kečupem. A slídil, co lednička dá. Moc toho nebylo. Cibule je základ. Pokryl jsem buřtíky kolečky cibule. Nalezl jsem v lednici černé olivy. Proč ne? Buřty na pivu s cibulí a černými olivami jsem zapékal zhruba hodinu. S tmavým chlebem a zbytkem piva to byla lahůdka!




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor