Skoro tandoori

Tandoori je v Indii oblíbená úprava kuřecího masa, známá také z názvu stovek indických restaurací po celém světě. Spočívá v marinování kousků kuřecího masa v jogurtu s kořením a jejich následném grilování nebo pečení. My jsme si tohle jídlo se slečnou Há připravili trochu jinak.

Předně je třeba říct, že čím déle je maso naloženo, tím lépe pro něj i pro vás. Ale pak už je příprava otázkou několika minut. Ale po pořádku: Z pelechu jsem se vyhrabal poměrně pozdě, takže kuřecí prsa už v řeznictví neměli. Zkusil jsem prs krůtí a neprohloupil jsem. Vedle v obchodě měli slibně vypadající bílý jogurt řeckého typu. Doma jsem krůtí maso omyl a nakrájel na kousky. V misce jsem smíchal jogurt, olej, nadrobno nakrájený česnek a jarní cibulku, po lžičce sůl, černý pepř, římský kmín, zázvor, kari a ostrou papriku. Do směsi jsem zamíchal kousky masa, misku přikryl alobalem a odložil na dvě hodiny do ledničky. Ideální je odložit ji do lednice na hodin dvanáct, ale musíte den předem vědět, co budete vařit.

Běžnou přílohou k takovému jídlu je samozřejmě rýže a já se jí nijak nebráním, ale tentokrát jsem vybral červenou čočku. Prodává se loupaná a vaří se pár minut. Je jemná a velice chutná. Nu a pak je to, jak jsem už psal, otázka několika minut. Rozpálíte pánev a vyklopíte na ni směs. Mícháte a restujete, dokud maso není měkké. Mezitím se uvaří čočka. Pak to smícháte a sníte. Je to výborné a poměrně levné jídlo.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor