Čekankové touše se slaninou a žampiony


... v souvislosti s právě probíhajícím mistrovstvím světa v ledním hokeji je dobré i trochu upravit jídelníček... proto je vhodné zrovna v tento čas připravit čekanku listovou, která vytváří puky neboli kotouče neboli touše....

... čekanka je vhodná pro přípravu do salátů... má jemnou nahořklou chuť a je plná vitamínů... já jsem ji ochutnal před pár dny u kamaráda v berlině na návštěvě... on ji zapékal se schwarzwaldskou šunkou, smetanovou zálivkou a sýrem... fakt je ten, že v berlině jsme ji koupili asi o 100% levněji než v bille ve slaném....

čekankové puky v syrovém stavu

Náhodou jsem při nákupu hned vedle čekanky sáhl i po žampionech s tím, že se mohou hodit. Když jsem přijel domů, přečetl jsem si na obalu od koupené čekanky recept, který přímo ke spojení se žampiony vybízel.
U čekankových puků musíte nejprve odkrojit spodní tvrdý konec. Pak je připravená k úpravám jak za studena, tak v teplé kuchyni. Já jsem ji dle návodu opláchnul, nakrájel na proužky a prudce restoval na másle. Když zesklovatěla, odložil jsem ji do cedníku. Na pánvi jsem pak restoval slaninu s cibulí a pak jsem přidal nakrájené žampiony. Vše přiměřeně k množství čekanky. K orestované slanině s cibulí a žampiony jsem pak přidal čekanku,vše osolil, opepřil a okořenil mletým zázvorem, vše promíchal a nechal ještě pár minut na pánvi. Na talíř jsem si tuto směs naservíroval s vařenými brambory. Celé to vypadalo takto:

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor