Asijská polívka s českým špekem

...okolnosti mě přivedly k myšlence uvařit si ostrou polívku indického nebo arabského typu, která prohřeje organismus a pomůže vyloučit z něj škodliviny. výsledek byl nakonec dost podobný keeblově hariře...zároveň jsem provedl klasickou interkulturní prasárnu, kterou si klidně odpustím, neboť kulturu vnímám víceméně bezformově. do základů polévky jsem totiž použil klasickou českou slaninu, pro ostřejší efekt obalovanou v pepři...

V jednom hrnci jsem vařil čistý zeleninový vývar: celer, petržel, mrkev, cibule, česnek. Do takového vývaru přisypávám lžíci vegety, ale už ho nesolím. V druhém hrnci jsem na rozehřátém olivovém oleji osmahnul na kolečka nakrájenou cibuli, česnek a chilli papričky. Za chvíli jsem k nim přisypal kostičky slaniny. Když se slanina opekla a promíchala ze zeleninou, okořenil jsem směs mletým zázvorem, mletým koriandrem, kmínem a kurkumou. Po další chvíli jsem do směsi vykydnul plechovku loupaných rajčat. Prohřál jsem je a nasypal na ně asi dvě stě gramů červené čočky. Zalil jsem to všechno ihned hotovým vývarem a vařil do změknutí čočky. Na talíři možno zjemnit jogurtem nebo smetanou, já však nic zjemňovat nechtěl.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor