Pivko na doma XIII.

Žatec Dark

Pivovar v Žatci se velkou měrou zaměřuje na export, proto některá jeho piva mají anglický název. To platí i pro tmavý ležák Dark, který jsem si otevřel dnes večer. Žatecké pivo je mé oblíbené a jsem rád, že i při běžném nákupu Kauflandu je možno zakoupit Baronku, výbornou polotmavou třináctku, o které jsem zde už psal.

-----

O ležáku Dark sám výrobce uvádí:

Žatec Dark je temné, silné a laskavé pivo pro chvíle zamyšlení a meditací, ale i pro chvíle s přáteli či ve společnosti. Noblesní chuť tohoto temného ležáku se ve chvíli přenese na člověka a ten objeví magické účinky, které jsou v něm ukryty.

-----

Dark je docela silné pivo, na webu pivovaru je uvedeno EPM 14,5°, na lahvi 14,3°a objem alkoholu je 5,7%. Po nalití tvoří pěknou hustou pěnu, která rychleji opadne. Vůně je docela slabá a chuť hořko - karamelová. Říz střední, pro mě dobře pitelné. Pivo mi připadá jako slušný průměr, myslím, že v zahraničí ho určitě ocení. Český pivař je asi náročnější, zvlášť, když předchozí večer pil Pardubického portera.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor