Stanislav Hranický (1951 - 2013)

...díky své starší sestře jsem nasával český bigbít od jejích učňovských let, kdy začala díky svým kamarádům rockovou muziku poslouchat a kdy mi bylo okolo deseti let. v roce 1984 jsem poprvé slyšel singl tehdy ještě ne příliš známé skupiny citron, kde byly dvě písně: revizor a tvá odvrácená tvář. přes všechny hudební styly, se kterými jsem se za ta léta seznámil, a přes všechny písně, které jsem za tu dobu slyšel, jsem nikdy texty těchto dvou písní nezapomněl. o dva roky později vydal citron své první album plni energie a český bigbít měl novou hvězdu. jak ten singl, tak první album nazpíval stanislav hranický. ačkoli ho na dalším albu vystřídal ladislav křížek, hranický se později k citronu vrátil. mně osobně jeho hlas bude vždycky připomínat dobu, kdy jsem se s muzikou teprve seznamoval. včera zemřel ve věku 61 let...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor