na břevnovském řbitově

byla to taková zvláštní kombinace. napadlo mě navštívit současně břevnovský klášter se zahradami, břevnovský pivovar, břevnovský řbitov a festival minipivovarů 1. pivní máj, který pořádal břevnovský pivovar na louce pod klášterním areálem. vyrazili jsme s dvěma přáteli. nakonec větší část programu zabral pivní festiválek, nemá smysl zapírat. klášter jsem si vyfotil z několika pohledů a nahlédli jsme přes sklo do interiéru chrámu, zahrady jsme nenavštívili vůbec. naštěstí alespoň část řbitova jsme si prohlédli detailně. zbytek výpravy jsme věnovali objevování krás petřin a veleslavína, kde jsme při plzeňském a hokeji trávili poslední chvíle výletu.

břevnovský řbitov má stránku na wikipedii, což mě nenapadlo před výletem, takže jsem si nevzpomněl a neuvědomil, že je tam pořben karel kryl. takže jsem ten hrob nehledal. je tam ale spousta pěkných starých hrobů, protože řbitov se používá už od první poloviny 18. století. u zdi s klášterním areálem je schována kaple svatého lazara v barokním štýlu. řbitov je poměrně slušněn zaplněn stromy, což činí jeho vzhled příjemnějším, a spolu s přilehlým klášterním areálem vytváří meditativní oázu. naplní vás pocitem klidu a obnoví ve vás jistotu ve věci budoucí.



















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor