Novorenesanční kostel v Nížebohách

nížebohy jsou vesnice na silnici mezi roudnicí nad labem a budyní nad ohří. když jsem tudy před pár dny projížděl, překvapil mě pohled na krásný kostel v neobvyklém slohu. zastavil jsem, abych mohl vystoupit a pořídit pár fotek. kostel je obklopen zahradou, bývalým hřbitovem, ale ta je bohužel nepřístupná,tudíž i kostel bylo možné fotit jen přes bránu nebo zídku. v prudkém podzimním slunci vyzařovala z kostela atmosféra starých románských bazilik umocněná vzrostlými cypřiši před vchodem do kostela...

Kostel sv. Martina byl postaven v letech 1877 - 79 v novorenesančním slohu podle projektu architekta Antonína Viktora Barvitia. Ten patřil mezi nejvýznamnější stavitele v novorenesančním slohu a zůstalo po něm rozsáhlé dílo. Já jsem ho zmiňoval po návštěvě hřbitova na Malvazinkách, mezi jeho známé stavby patří například kostel sv. Václava na Smíchově nebo vila továrníka Gröbeho, takzvaná Grébovka na Vinohradech..



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor