Houbové šílenství a pěna dní

Na Olega, jehož význam je svatý, zdravý, silný, se Smrt překulila do Umění a já zatím ještě nevím, co s tím. Nechávám to v sobě pracovat a během roku uvidím, kam se dostanu. Už se překulili i sv. Václav a sv. Michal, ochránci, pomocníci a také zvěstovatelé krásného babího léta. I letos byly krásné dny, ale v jiných letech je svatováclavský víkend slunečnější a teplejší. Ale na další stranu dobře. Už takhle jsem na vandru po krajích blízkých česko - moravské zemské hranici nevěděl, co s fleecovou bundou, teplou, neprodyšnou a těžkou. To, že jsem byl na vandru, se tady snad časem projeví. Čeká mě jako vždy po takových akcích zpracování desítek a desítek snímků, jejich selekce, úprava a rozdělení do složek podle budoucích jednotlivých příspěvků. Kdy se k tomu dostanu? Nevím. Pěna dní teď ubíhá tiše a nenápadně, ale věci jsou v pohybu. V pondělí jsme u Fanyho hráli stolní hru a včera jsem byl na návštěvě u známého, pili jsme čaj a povídali si. Ve Slaném nevídané projevy společenského života. V Kauflandu měli levnou cibuli, tak jsem nakoupil kilo cibule, červené víno a uvařil jsem cibulačku. To ale není to, čím chci tento žblept zakončit. Žádné cibulové šílenství totiž nevypuklo. Vypuklo houbové šílenství, a to zrovna v posledních dvou týdnech, kdy jsem se na houby nedostal. Davy lidí proudily do stále ještě volně přístupných lesů a nosily tam odtud bez velké námahy koše plné hub. Já v pondělí na sv. Jeronýma chodil po vydrancovaném lese hodinu a půl a našel jsem asi deset hub. Nu což, rozdělil jsem se s mámou a ještě mi zbylo na tři porce těstovin s houbami podušenými na víně a tymiánu se smetanovo - sýrovou omáčkou. Ale to taky není ten recept, který z toho nakonec vyjde vítězně jako další příspěvek. Včera, na Igora, starého skandinávského boha plodnosti, přinesla mi hodná kolegyně Irenka krabici od bot plnou hub. Houbové šílenství zasáhlo pěnu dní a propojilo se s ní v principu integrace, syntézy a synergie. Jedním z produktů této integrace, syntézy a synergie je i recept v následujícím příspěvku. Já zatím v pěně dní budu slučovat protiklady a vytvářet (snad) rovnováhu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor