Demikát

Na slovo demikát jsem narazil, když jsem hledal nějaký recept na polévku. Ale něco mi to slovo říkalo. Nemohl jsem si vzpomenout. Tak jsem si přečetl recept. Demikát je polévka s bryndzou. Měl jsem na ní chuť. Na slanou a smetanovou polévku ze slovenských hor. Je to snadné. Dáte si vařit vývar - kuřecí, zeleninový, z kostky - jak je libo. Já jsem zkombinoval zeleninovou kostku a nať z několika domácích cibulek. V jiném hrnci jsem pak na másle opékal několik minut nakrájenou cibuli a česnek. Směs jsem zaprášil mletou sladkou paprikou. Oloupal jsem a nakrájel tři brambory, vhodil do hrnce k cibuli a česneku a zalil horkým vývarem. Povařil jsem do změknutí brambor. Vypnul jsem sporák a v polévce rozmíchal stogramový balíček bryndzy. Polévku jsem rozmixoval do jemna a rozmíchal v ní kelímek krémové 15% smetany. V misce jsem polévku ozdobil petrželkou a přidal chlebové krutony. Chutná skvěle!


Při vaření jsem si vzpomněl, odkud znám slovo demikát. V 80.letech to byla slovenská rocková skupina. Vedl ji Marián Greksa, slovenský rocker, narozený v roce 1959, který hrál a zpíval i se známou skupinou Modus. Demikát byl typický produkt 80. let. Ostatně posuďte sami.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor