Ile mil

z krajiny pod vlajkou rastafariánskou


Přišla mi na mysl při poslouchání vzpomínek na časy patnáctero již let vzdálené, kdy jsme s kamarády začínali poslouchat reggae. Velkými učiteli a dodnes obdivovanou kapelou nám byli polští Izrael. Do mě vnesli ten zvláštní hypnotický rytmus, tak odlišný od klasického marleyovského reggae, které jsme tekrát poznávali. Probudili ve mě lásku k polštině svými texty o svobodě a spravedlnosti, plné biblických odkazů, často vyzývající k zásadním změnám. Hodně mi Izrael dali a něco ve mě navždy změnili. Jsem rád, že se nedávno vrátili na scénu novým albem.
Web Izraele je zde. A tady je text písně, jejíž název zřejmě málokdo z vás pochopil napoprvé:

ile mil stąd do nieba jest ?
ile mil stąd do nieba jest ?
czy to dalej niż do ciebie ?
bracie mój
czy to dalej niż do ciebie ?
bracie mój, siostro moja...
ile mil stąd do ciebie jest ?
ile mil stąd do ciebie jest ?
czy to dalej niż do nieba
do nieba bram, do nieba bram...

A tady je v krásný verzi od skupiny Dubska:


A tady originál:


Užijte si obě

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor