Z darů přítele Mrqičky

Z blogu paní Kitchinette nečerpám často, trochu se míjíme v chutích. Ale není divu, zatímco ona je krásná mladá paní, která při vaření často zohledňuje i děti, používá moderní suroviny a přílohy a vaří hodně zdravě, jestli to tak můžu říct, tak já jsem starý jezevec, který vaří z toho, co uloví, nebo z toho, co mu dají hodní lidé.



Jako třeba paní Dvořáková, která mi dává rajčata z jejich zahrádky. A rajčata také přijdou do dnešního receptu. Anebo právě pan Mrqička, který mi nachystal plný košík vzácných darů ze své zahrady. V dnešním receptu jsem hlavně použil domácí lilky, což posouvá v mých očích hospodářství pana Mrqičky daleko na Balkán a možná ještě dál. Lilky jsem dal rozpéct, rozvařit a spolu s se spařenými loupanými rajčaty z nich teď vařím polévku. Použil jsem domácí cibuli, domácí česnek z trhu a jalapeňo od pana Mrqičky, které v původním receptu není, ale velice mě lákalo jej do něj přidat.

Za chvilku polévku rozmixuji, ovoním tymiánkem od pana Mrqičky, bazalkou z vlastní balkonové minizahrádky a pepřem z mlýnku. Dokonce mám i ten parmazán, který je v receptu! Krutonky jsem si udělal z toustového chleba. A je to. Srdečné pozdravy panu Mrqičkovi s polévkou od paní Kitchinette!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Imploze aneb Až na konec času

V Budyšíně, městě věží

Přechod Píseckých hor